Koronawirus: jak COVID-19 wpływa na realizację zamówień publicznych

Epidemia koronawirusa spowodowała paraliż kontraktów, również tych zawartych w ramach zamówień publicznych.

Wielu wykonawców zmaga się z dylematem dotyczącym możliwości modyfikacji zapisów zawartych w umowach oraz z widmem konieczności zapłaty odszkodowań i kar umownych za niewykonanie zobowiązań. W najnowszym artykule dla dziennika Rzeczpospolita adwokat Dominika Bura omawia najważniejsze zmiany w regulacjach zamówień publicznych, jakie wprowadzono w ramach Tarczy antykryzysowej. Nowe przepisy nakładają na obie strony kontraktów m.in. obowiązek informowania o wpływie koronawirusa na wykonywanie umowy oraz obowiązek ustosunkowania się do ewentualnych roszczeń w zakresie kar umownych. Ekspert kancelarii zwraca również uwagę na poważną wadę wprowadzonych przepisów, które narzucają arbitralność zamawiającego w podejmowaniu decyzji o dokonaniu zmiany umowy o zamówienie publiczne oraz  na fakt, że trzecia odsłona przyjętej przez Sejm tarczy zmienia tę sytuację i wprowadza obowiązek zmiany umowy

Z artykułem autorstwa mec. Dominiki Bura mogą się Państwo zapoznać TUTAJ.

 

Autor wpisu: 15.05.2020 News Aktualności